مدرسه‌نما، همراه شما در مدیریت مدرسه

مدرسه دریایی از جزئیات با اهمیت

زمان مطالعه: 2 دقیقه مدرسه نهاد آموزشی است که تعلیم و تربیت بچه ها در ان اتفاق می افتد  و  همراستا با نهاد خانواده جامعه و … نقس موثری در آینده بچه ها  خواهد داشت. تمامی  ذی نفعان در سیستم آموزش انسان هستند(مدیر و معلم،پدر و مادر،دانش آموز) یعنی خدمت دهنده و خدمت گیرنده و این پیچیدگی این سیستم ...

2 دقیقه
0 دیدگاه
madresenama
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدرسه نهاد آموزشی است که تعلیم و تربیت بچه ها در ان اتفاق می افتد  و  همراستا با نهاد خانواده جامعه و … نقس موثری در آینده بچه ها  خواهد داشت. تمامی  ذی نفعان در سیستم آموزش انسان هستند(مدیر و معلم،پدر و مادر،دانش آموز) یعنی خدمت دهنده و خدمت گیرنده و این پیچیدگی این سیستم را بیش از پیش می کند.

علاوه بر این در مدرسه فرآیند ها ،نقش ها ،برنامه ها و رویداد های مختلفی جاری است که هر کدام از این ها به اندازه خود دارای اهمیت هستند.(از تدریس گرفته تا تکلیف ،آزمون ،نظم، تا توجه به ابعاد انسانی و عاطفی و … و حتی توجه به نهاد خانواده و بستری  که دانش آموز در آن بزرگ شده است)

از این رو مدرسه بایستی به تمام این جزئیات توجه نماید. آنچیزی که مدارس را از یکدیگر متمایز می سازد میزان توجه به این جزئیات و اقدامات لازم برای هر کدام است.البته تحلسل های مختلفی که بر اساس داده ها در هر مدرسه وجود دارد نیز بر میزان کیفیت خدمات هر مدرسه می افزاید.

فرآیند های مدرسه شامل:

فرآیند ثبت نام و پذیرش

فرآیند استخدام

فرآیندآماده سازی

فرآیند سنجش و ارزیابی

فرآیندبرنامه ریزی (آموزشی،اجرایی)

فرآیند پایش مستمر

فرآیند حسابداری 

 

هر مدرسه بر اساس نگرش خود و دید مدیریت مدرسه  فرآیند های را به دسته های کوچکتر یا بزرگتری تقسیم می کند. اما مهم اینست که بایستی برای طراحی هر کدام از این فرآیند ها تمامی جزئیات را با دقت ببیند و فعالیت های مختلف مدرسه را بررسی نمایند سپس برای هر کدام از این ها فعالیت های مدرسه را با ذکر جزئیات تعریف نمایند.

خوشبختانه در سال های گذشته طرح هایی مثل طرح تدبیر برای سازماندهی برنامه های مدرسه در حال اجرا بوده است که امیدواریم برای کیفیت بخشی به خدمات مدرسه گام های محکمتر و دقیق تری برداشته شود

4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید.