مدرسه‌نما، همراه شما در مدیریت مدرسه

مدرسه هوشمند چه نوع مدرسه ای است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه به مدرسه ای مدرسه هوشمند میگویند که اداره مدرسه بر اساس جدیدترین نرم افزار ها و تکنولوژی یعنی سیستم اداره و مدیریت رایانه و شبکه باشد. این سیستم هدایت مدرسه در سال 1984 توسط فردی به نام پرکینز اجرا شد و از آن پس به دلیل استقبال بالا تا کنون ادامه دارد و در حال ...

2 دقیقه
0 دیدگاه
mohammadi mohammadi
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به مدرسه ای مدرسه هوشمند میگویند که اداره مدرسه بر اساس جدیدترین نرم افزار ها و تکنولوژی یعنی سیستم اداره و مدیریت رایانه و شبکه باشد. این سیستم هدایت مدرسه در سال 1984 توسط فردی به نام پرکینز اجرا شد و از آن پس به دلیل استقبال بالا تا کنون ادامه دارد و در حال حاضر در کشورهای زیادی این سیستم اجرا میشود که کشور ما نیز یکی دیگر از این کشورهاست.

در یک مدرسه هوشمند تعطیلی وجود ندارد با توجه به اینکه سیستم آموزش به طور آنلاین است دانش آموز میتواند هر زمانی دروس را مطالعه کند. یادگیری داشه باشد و هر زمانی میتواند آموزش از راه دور داشته باشد.

با این مقاله از سیستم مدیریت مدارس مدرسه نما همراه باشید:

 اصلی ترین خصوصیات مدرسه هوشمند

همان طور که در بالا نیز اشاره شد یکی از اصلی ترین خصوصیات مدرسه هوشمند این است که تعطیلی ندارد. این بدین معناست که با توجه به سیستم آموزش آنلاین در هر ساعتی آموزش و یادگیری و حتی آزمون میتواند وجود داشته باشد.

از ابزارهای اصلی مدرسه هوشمند به همراه داشتن لپ تاپ، تبلت یا گوشی تلفن است. همین امر باعث میشود دانش آموز از حجم زیاد کتاب و جزوه و کاغذ بازی های بیش از حد و گیج شدن راحت شود. دلیل اصلی آن هم این است که در سیستم مدرسه هوشمند مطالب به صورت دسته بندی شده و منظم در اختیار دانش آموز قرار میگیرد و تمام برنامه ها از قبل مشخص است.

 با توجه به اینکه تمام ازمون ها در مدرسه هوشمند به شکل آنلاین و بدون هماهنگی انجام میشود دانش آموز در هر زمانی برای امتحان آماده است.

از دیگر محاسن مدرسه هوشمند ورود و خروج منظم و آنلاین است. با توجه به اینکه ورود و خروج توسط معلم و به صورت سیستمی انجام میشود اولیا میتوانند به راحتی و به شکل آنلاین این قضیه را بررسی کنند. بنابراین نگرانی از عدم حضور فرزند خود در مدرسه ندارند.

از دیگر ویژگی های مدرسه هوشمند این است که ارتباط دانش آموز با معلم و مدیران راحت است و به راحتی میتواند دغدغه ها و سوالات درسی خود را در میان بگذارد.

 بررسی تجهیزات مدارس هوشمند 

در این میان تجهیزات مدرسه هوشمند نیز متفاوت است یعنی به جای استفاده از تخته سیاه از بردهای ویژه استفاده میشود. با استفاده از نرم افزارهای مختلف قابل نصب، امکانات مختلف مانند نوشتن، ضبط صدا و فرستادن فایل های تصویری و صوتی وجود دارد.

با استفاده از وسیله ای به نام دیتا ویدئو پروژکتور اطلاعات و تصاویر جذاب بر روی برد هوشمند منتقل و قابل مشاهده است. در نتیجه اشتیاق دانش آموز در مدرسه هوشمند به یادگیری بیشتر میشود.

دانش آموز در سیستم هوشمند سازی با اهمیت زمان آشنا میشود و متوجه میشود که میتواند در کمترین زمان به تمام خواسته ها و نیازهای خود پاسخ بدهد .

با این ستاره ها به مطلب امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید.